Lehdistötiedote 23.10.2023 klo 16:00 Musiikkiyhdistys Leticia ry, julkaisuvapaa heti

Salolainen Leticia-kuoro menestyi kansainvälisessä Canta al Mar -kuorokilpailussa lokakuun puolivälissä.

Leticia-kuoro menestyi Canta al Mar -kuorokilpailussa Espanjan Calellassa.  Kuva: Interkultur

Salolainen Leticia-kuoro ylsi hopeatasolle Espanjan Calellassa lokakuun puolivälissä järjestetyssä kansainvälisessä Canta al Mar -kuorokilpailussa. Kilpailuun osallistui 26 kuoroa 19:sta eri maasta. Leticia kilpaili kahdessa eri kategoriassa: Folklore ja B1. Kilpailuun osallistui Leticia-kuorosta viitisenkymmentä 11-70 -vuotiasta laulajaa.

Canta al Mar -kuorokilpailun tuomarit tulivat Espanjasta, Kroatiasta ja Iso-Britanniasta. Tuomarit antavat pisteitä äänen kvaliteetista, uskollisuudesta nuottikuvalle, intonaatiosta, eli puhtaudesta, sekä yleisestä taiteellisesta vaikutelmasta. Energisestä esiintymisestään tunnetun Letician korkeimmat pisteet tulivat taiteellisesta vaikutelmasta. Tulevaisuudessa kuorossa keskitytään äänen kvaliteetin ja puhtauden kehittämiseen iloista ilmaisua unohtamatta.

Kuorokilpailujen pääasiallinen merkitys on päämäärätietoisen harjoittelun ohella tarjota kuorolaisille ainutlaatuisia elämyksiä turvallisessa porukassa sekä mahdollisuus kuulla maailman kuorolaulun parhaimmistoa. Monelle kuorolaiselle kilpailumatka oli silmiä avartava kokemus, ja käsitys kuorolaulusta nousi aivan uudelle tasolle.

Leticia-kuoro on perustettu vuonna 2003. Kuoroon ei ole pääsykokeita vaan jokainen saa osallistua kuoron toimintaan ja kehittää laulutaitojaan mukavassa porukassa. Harjoitusryhmiä on lapsille, nuorille ja aikuisille.

Leticia-kuoron harjoitukset maanantaisin Salon lukion musiikkiluokassa seuraavasti:

Lapsikuoro (2.-5. -luokkalaiset): klo 17-19.15

Nuorisokuoro (6.-luokkalaiset ja teinit): klo 18-20.15

Leticia Antique -aikuiskuoro klo 19-20.45

Leticia-kuoroon ei ole pääsykokeita tai yläikärajoja. Kaikki ovat tervetulleita kuoron toimintaan!

Lisätietoja medialle antavat:

Saara Kemppainen

Leticia-kuoron taiteellinen johtaja

leticia (at) leticia.fi

Niilo Turunen

Puheenjohtaja, Musiikkiyhdistys Leticia ry

niilo (at) niiloturunen.fi

Linkit:

Tiedotteen pääkuva

www.leticia.fi

www.facebook.com/leticiachoir

www.instagram.com/leticiachoir

Lisätietoja julkaisijasta:

Musiikkiyhdistys Leticia ry on Salon seudulla toimivan Leticia-kuoron taustayhdistys.

Lue tämä tiedote verkossa: https://leticia.fi/lehdistotiedote-salolainen-leticia-kuoro-menestyi-kansainvalisessa-canta-al-mar-kuorokilpailussa/